top of page

072-393-7571

מיתוג, עיצוב ודקורציה

עיצוב ותכנון משרד מרמת מעטפת ועד למיתוג חכם

  • סמארט פילמס
  • 12 באפר׳
  • זמן קריאה 4 דקות

עודכן: 13 באפר׳

תהליך הקמת משרד חדש הוא הזדמנות נדירה לבנות סביבת עבודה מותאמת אישית, המשקפת את ערכי החברה ומקדמת פרודוקטיביות ותחושת שייכות. החל מקבלת חלל ברמת מעטפת – חלל ריק ללא תשתיות – ועד לעיצוב הפנים, תאורה, מיתוג והאווירה, כל שלב בתהליך דורש תכנון מדויק, הבנה של תהליכי עבודה, ושימוש חכם באמצעים עיצוביים וטכנולוגיים.


במאמר זה נסקור את השלבים המרכזיים בתהליך, נציג דוגמאות מהשטח ונציע פתרונות מיתוגיים שיכולים להפוך כל משרד למרחב עבודה מעורר השראה – גם פונקציונלית וגם רגשית.


קבלת משרד ברמת מעטפת – התחלה נקייה עם פוטנציאל עצום

משרד ברמת מעטפת (Shell & Core) הוא נכס המגיע כחלל פתוח, לרוב עם קירות בטון, תקרה חשופה וללא תשתיות פנים – לא חשמל, לא מיזוג אוויר ולא מחיצות. זהו קנבס ריק שמאפשר גמישות תכנונית כמעט מוחלטת.

בשלב זה מתבצעת עבודת מדידה, בחינת כיווני אוויר ואור טבעי, מיפוי הצרכים הארגוניים – כמה עובדים יהיו? אילו מחלקות? כמה חדרי ישיבות? – ותכנון ראשוני.


תכנון המשרד – פונקציונליות, נוחות ואסתטיקה

בשלב זה נכנסים לתכנון המפורט – פריסת חדרים, אזורים פתוחים, תשתיות חשמל ונתונים, מיזוג, פתרונות אקוסטיים, בחירת ריצוף, תקרה וריהוט. המשרד צריך לשרת תפקוד, אך גם להיות מקום שמעורר מוטיבציה ותחושת שייכות. לדוגמה, במשרדי חברת שיווק בתל אביב תוכנן אזור התכנסות פתוח שמחבר בין מטבחון, מרפסת וחלל פתוח – מרחב שנולד מתוך חשיבה על קהילתיות ותקשורת.


תפקיד המעצב/אדריכל – חזון מקצועי עם תוצאה חכמה

מעצב פנים או אדריכל הם שותפים חיוניים להצלחת התהליך. הם לא רק מעצבים – הם מאפיינים את החוויה, את הנראות, את התנועה בחלל.

לדוגמה, במשרד של חברת ביוטק בחיפה, אדריכלית הפנים שילבה קירות זכוכית עם מדבקות גרפיות חכמות שהוסיפו פרטיות מבלי לסגור את החלל. כך השיגו עיצוב פתוח אך לא חשוף.


מיתוג חכם – לוגואים, טפטים ומדבקות שמשדרים ערכים

כאן נכנסת חברת סמארט פילמס – בשילוב בין עיצוב למיתוג. לוגואים בולטים על דלת הכניסה, טפטים עם מסרים על קירות קבלה, מדבקות מעוצבות על מחיצות שקופות – כל אלה משדרים מסר חזק.

שימוש במדבקות חלביות עם דפוס בהתאמה אישית, הדבקת טפט תלת־ממד על קיר מרכזי, או הטמעת לוגו תלת־ממדי בקבלה – כל אלו גורמים למשרד להיראות מעוצב, חדשני ומוקפד.


לוגו תלת־מימד – נוכחות מוחשית, מרשימה ובעלת אפקט זכירות

במרחב עבודה מודרני, שילוב לוגו תלת־מימדי על גבי קיר מרכזי או בקבלה הוא כבר לא רק "עיצוב יפה", אלא אלמנט מיתוגי חזק שמעביר את זהות החברה באופן פיזי, ברור ומרשים. לוגואים תלת־ממדיים עשויים לרוב מחומרים כמו אקריל, PVC מוקצף, אלומיניום או עץ צבוע, ובמקרים מסוימים גם בשילוב תאורת LED פנימית. הבחירה בחומר תלויה בשפה העיצובית ובתקציב.


היתרון המרכזי בלוגו תלת־מימדי הוא עומק – תרתי משמע. הוא בולט לעין, מושך תשומת לב, ומייצר תחושת רצינות והשקעה.לדוגמה, במשרדי סטארט־אפ רפואי בחולון, הלוגו בוצע מאקריל בגימור מבריק, הוצב מעל דלפק הקבלה ותחתיו פס תאורה שהוסיף אלגנטיות. האור נשבר על הקצוות של הלוגו והעצים את התחושה הדינמית שלו. העובדים דיווחו שמבקרים לא מפסיקים לשאול על הלוגו – וזה בדיוק הכוח של נראות חכמה.

לוגואים תלת־ממדיים יכולים להופיע גם בתוך חדר ישיבות מרכזי, במטבחון או אפילו באזורים משותפים – כאשר הם משתלבים בשפה הגרפית של כלל המשרד, התוצאה מרשימה במיוחד.


מדבקות חכמות – פרטיות, שליטה באור, ונראות טכנולוגית

מדבקות חכמות הן כבר לא רק "גימיק" אלא כלי עיצובי וטכנולוגי עם פונקציות מרשימות. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת לשנות את שקיפות הזכוכית בלחיצת כפתור – ממראה שקוף למראה חלבי – תוך שניות. הטכנולוגיה מבוססת על פילם PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal) הפועל על מתח חשמלי.


במשרדים מודרניים, מדבקות אלה משולבות לרוב על קירות חדרי ישיבות, כדי לאפשר פרטיות רק בעת הצורך. כשאין ישיבה – קירות הזכוכית שקופים ומשדרים תחושת פתיחות. כשיש פגישה – בלחיצת כפתור הופך הקיר לחלב. יש תחושה של "קסם", אך גם יעילות מרבית בשימוש בחלל.

📷

יתרונות המדבקה החכמה

  • שמירה על פרטיות מבלי לחסום אור

  • מראה מודרני, יוקרתי וטכנולוגי

  • שליטה נוחה ותחושת שליטה בחלל העבודה


לוגו על דלת כניסה – הרושם הראשון שלא חוזר פעמיים

הכניסה למשרד היא כרטיס הביקור הראשון שכל אורח, ספק, מועמד לעבודה או עובד חדש מקבל. עיצוב הדלת החיצונית באמצעות לוגו החברה הוא הדרך הפשוטה והאפקטיבית ביותר ליצור רושם ראשוני חזק.

לוגו על דלת זכוכית – לרוב מודפס במדבקת ויניל שקופה, מדבקה חלבית או חיתוך צורני – משדר מקצוענות, יציבות וזהות ברורה. אפשר לשלב שם החברה, אייקון, סלוגן או אפילו שעות פתיחה.


במשרד עו"ד במרכז תל אביב, למשל, הותקן לוגו בגוון זהב על זכוכית כהה. התוצאה הייתה מראה יוקרתי ואלגנטי ששידר סמכות ואמינות.בחברות יצירתיות – כמו סטודיו לעיצוב – הלוגו על הדלת יכול להיות צבעוני, עם אלמנטים ויזואליים שמשדרים את סגנון החברה.


ניתן גם לשלב מדבקות חכמות על הדלת, כך שבמהלך יום העבודה הלוגו שקוף – ובלילה הוא מוקרן מתוך התאורה הפנימית.


אפשרויות עיצוב ללוגו על דלת

  • חיתוך צורני בצבע

  • מדבקה חלבית עם שקיפות חלקית

  • לוגו תלת־ממדי מוצמד מבחוץ

  • תאורה אחורית (Backlit) לדלתות אטומות

השקעה בלוגו בדלת היא קטנה יחסית – אך מניבה רושם גדול ומשמעותי.




סיכום

תכנון משרד מאפס הוא מסע – ממרחב ריק לחלל חי, מעוצב, חכם ומזוהה. כשעושים את זה נכון, המשרד אינו רק מקום עבודה, אלא מרחב שמעורר השראה, מחזק את הזהות של החברה ומקדם חוויית עובד ואורח בלתי נשכחת.



שאלות ותשובות

  1. מה זה משרד ברמת מעטפת? משרד שמסופק ללא תשתיות – כחלל ריק ופתוח – ומיועד לתכנון מלא לפי צרכי הלקוח.


  2. למה עדיף לתכנן משרד מההתחלה? כי ניתן להתאים את הכל – מיקומים, תשתיות, עיצוב ומיתוג – לצרכים הספציפיים של העסק.

  3. האם כל עסק צריך מיתוג פנימי? כן. מיתוג חכם מחזק את הזהות העסקית, מגביר תחושת שייכות ומשדר מקצועיות.

  4. מה תפקיד המעצב בתכנון משרד? המעצב מתרגם את הצרכים לשפה חזותית, מתכנן חלוקה חכמה של החלל, מוודא אסתטיקה ופונקציונליות.

  5. מהי מדבקה חלבית? מדבקה חלבית ליצירת פרטיות מבלי לחסום אור. נקראת גם מדבקה חלבית, עדיין מעבירה אור אך האור מתפזר. גובה המדבקה הוא 1.2 מטר היא מסתיימת בגובה 1.6-1.8 מטר .

  6. מה ההבדל בין מדבקה/פילם חלבי למדבקה/פילם חכם? פילם חכם משתנה – יכול להפוך משקוף לאטום בלחיצת כפתור. פילם חלבי קבוע במצבו.

  7. איפה כדאי למקם לוגו במשרד? לרוב בכניסה, בקיר קבלה או על מחיצות זכוכית מרכזיות – לפי תכנון העיצוב.

  8. האם ניתן להחליף מדבקות בעתיד? כן. מרבית הפתרונות של סמארט פילמס ניתנים להחלפה, שדרוג ורענון.

Comentarios


bottom of page